Selasa, 29 April 2014

Felixia Yeap Bakal Peluk Islam Ramadan Ini

‪السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

felixia yeap

Sebelum ini Felixia Yeap pernah mengeluarkan kenyataan tidak mahu terburu-buru memeluk agama Islam walaupun gaya pemakaiannya telah berubah 360 darjah seperti muslimah sejati.

Namun cahaya hidayah semakin menghampiri model jelita Felixia Yeap, 27, apabila mengesahkan bakal mengucap dua kalimah syahadah pada Ramadan ini, malah sudah tidak sabar untuk menunaikan ibadah puasa.

“Jika tiada halangan, Insya-Allah saya akan mengucap (kalimah) syahadah pada Ramadan ini bersempena dengan tarikh lahir saya pada Julai depan,” kata bekas model Playboy itu ketika ditemui Harian Metro, di sini.


Ramai yang tertanya-tanya mengapa sebelum ini Felixia Yeap seakan menangguhkan niat murni beliau untuk memeluk Islam?


Jelas wanita jelita itu, beliau bukan hendak menangguhkan niat suci itu, namun beliau mahu mempersiapkan diri dan menuntut ilmu Islam dengan sebaiknya sebelum memeluk Islam.

“Ada sebab kenapa saya belum memeluk Islam secara rasmi. Antara yang utama, saya masih perlukan masa. Buat masa ini, saya sedaya-upaya mencari masa untuk membaca buku agama. 

“Jika ada kesempatan, saya juga menghadiri kelas dan ceramah agama supaya lebih faham mengenai Islam,” katanya yang ditemui selepas sesi fotografi baju kurung myjubah.com, di sini, baru-baru ini.

Sama-samalah kita doakan semoga segala urusan Felixia Yeap untuk memeluk agama islam dipermudahkan dan berjalan lancar. Just wonder apa agaknya nama yang akan Felixia Yeap pilih bila dah memeluk agama islam kan.

6 ulasan:

Jom Ikut Blog Ini!

Blogged.my My Ping in TotalPing.com