Selasa, 18 Februari 2014

4 Tips Agar Bulu Mata Tebal Semulajadi

mata - bulu mata tebal semulajadi

Cik Siti  pasti  setiap wanita mengimpikan  untuk mempunyai bulu mata tebal dan panjang Bulu mata yang tebal pasti akan membuat wanita jadi  lebih cantik dan membuat kekasih atau suami semakin cinta. 

Hari ini Cik Siti nak kongsi  tips yang anda boleh cuba untuk mendapatkan bulu mata tebal dan lentik. Yang pasti tips yang Cik Siti  bagi ni murah n mudah didapati

1.  Lidah buaya dan daun sirih

Cuba ambil daun lidah buaya dan patahkannya hingga keluar lendirnya. Ambil pula tangkai daun sirih dan celupkannya ke dalam lendir daun lidah buaya tersebut. Sapukannya ke bulu mata anda. Cuba lakukannya setiap pagi.

2. Minyak Argan atau Argan Oil 

Minyak argan adalah minyak yang terhasil dari biji pohon argan. Minyak ini juga bermanfaat membantu pertumbuhan bulu mata. Minyak yang ajaib ini memang sedikit mahal, namun telah dipercaya dan terbukti mempercepat pertumbuhan rambut, termasuk bulu mata. Anda bisa menggunakan minyak alami ini sebelum tidur. 

Selain itu, minyak argan juga bermanfaat mengatasi jerawat dan menghilangkan kerutan diwajah, menghaluskan dan melembabkan kulit wajah secara alami.

3. Minyak Zaitun

Jika sukar menemukan minyak argan, anda boleh menggantinya dengan minyak zaitun. Minyak zaitun juga memberi banyak manfaat, termasuk memberi kelembutan di area sekitar mata.

4. Vaseline Oil

Vaseline itu sendiri diperbuat daripada 100% pure petroleum jelly . Caranya gunakan dua jari anda, ibu jari dan jari telunjuk untuk ambil secolet Vaseline oil, gosok-gosok sikit jari tu before apply ke bulu mata anda.

Lepas ni tak payah susah-susah nak buang duit beli mascara mahal-mahal.. Selamat Mencuba

2 ulasan:

Jom Ikut Blog Ini!

Blogged.my My Ping in TotalPing.com