Selasa, 31 Disember 2013

Teknik Mancungkan Hidung Cara semulajadi

hidung mancung-teknik semulajadi

Memang kebanyakan Wanita Asia rata-rata mempunyai hidung pesek. Tak hairan jika mereka mengimpikan mempunyai hidung  seperti wanita Barat . Hal ini menggalakkan wanita Asia  yang berduit membuat pembedahan memancungkan hidung .

Hidung mancung  sangat berperanan penting menampakkan wajah kelihatan tirus dan langsing . Sebenarnya ada cara hidung nampak mancung  dengan cara sederhana tanpa melakukan pembedahan. Berikut  cara hidung nampak lebih  mancung dan membuat penampilan anda jadi kurus kurus .

1. Contouring

Teknik  ini memberi ilusi kepada tulang pipi dan tulang hidung terlihat lebih mengecil  . Memanfaatkan dua warna foundation dan bedak . Warna gelap dijadikan penegas memberi kepada ilusi tulang  yang menonjol. Warna terang dijadikan sebagai highlightnya.

 2. Jangan Lupa Pakai  Face Paper

Bertujuan untuk mengurangkan minyak di T zone. Minyak ternyata membuat anda tampak lebih bersinar dan lebih lebar. Walaupun sebenarnya hidung sudah ramping, keberadaan minyak ini mengganggu penampilan.

3. Fokuskan Pada Mata

Jangan biarkan mata Anda terlihat kosong. Cari warna-warna yang dapat menutupi lingkaran hitam di mata. Gunakan eyeliner dan maskara untuk menjadikan mata Anda lebih dramatis.

Ternyata sangat mudah membuat hidung jadi mancung, lakukan tips di atas supaya hidung anda jadi mancung dan terlihat ramping tanpa melakukan operasi. Semoga bermanfaat.

1 ulasan:

Jom Ikut Blog Ini!

Blogged.my My Ping in TotalPing.com