Sabtu, 1 Mac 2014

8 Penemuan Kreatif Untuk Anda Yang Malas

‪السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Inovasi produk serta penemuan - penemuan baru memang selalu dicipta  demi memudahkan hidup seseorang. Dengan kekreatifan otak manusia sekarang ini, pelbagai alatan telah dicipta untuk memudahkan dan mempercepatkan lagi urusan kita.

Namun apabila produk - produk ini justru memudahkan sesuatu yang sebenarnya sudah mudah , maka fungsinya akan sedikit aneh . Terkesan sekali bahawa produk - produk ini dicipta untuk orang yang super malas . Walaupun demikian , hal ini tetap kreatif dengan segala kegunaannya .
Mari semak penemuan - penemuan yang khusus dicipta bagi kalian yang super malas !

1. Corn Kernel Remover

corn kernel remover


Untuk penggemar jagung tapi malas nak gigit satu-satu biji dia, ataupun untuk yang tiada gigi carilah corn kernel remover. Mudah je kan?

2. Cawan Kacau Kopi

cawan kacau air

Bagi  para peminat kopi yang malas mengacau , maka cawan ini perlu diburu . Sekilas bentuknya memang sama dengan cawan - cawan yang lain , namun istimewanya cawan ini boleh mengacau kopi kalian secara automatik , tanpa perlu menggunakan sudu . Menarik , bukan ?

 3. Pengoles Mentega

pengoles mentega

Sebelum bekerja di pagi hari, alangkah baiknya jika kita makan sarapan terlebih dahulu , seperti roti misalnya. Mentega biasanya akan disapu ke atas roti agar rasanya makin lazat . Bagi kalian yang super sibuk sampai tak punya masa untuk sekadar menyapu mentega dengan sudu atau pisau di atas roti , pengoles mentega yang satu ini boleh masuk senarai barangan yang harus dibeli bulan depan .

4. Alat Pasang Stokin Kaki

alat pasang stokin kaki

Bagi kalian yang malas mengenakan stokin kaki dengan cara ditarik ke atas, maka produk ini adalah yang kalian dambakan. Kalian tak perlu susah - susah menarik stokin kaki seperti yang lazim dilakukan orang kebanyakan kerana kalian akan makin dimudahkan. Wah - wah, sedemikian malas kah orang - orang zaman sekarang ?

5. Kacamata Membaca 
kacamata membaca

Membaca dengan kedudukan baring sebenarnya memang tak digalakkan dengan alasan akan mengganggu kesihatan mata. Namun jika kalian memang sudah biasa melakukannya, alat ini akan sedikit membantu. Dengan kacamata ini, kalian tak perlu mengangkat lengan tinggi - tinggi demi boleh membaca tulisan yang ada di buku atau majalah .

6. Penyidai Buku

penyidai buku

Penyidai buku ini akan menyajikan sensasi membaca buku yang berbeza berbanding di atas, yakni seakan sedang menonton televisyen. Apalagi jika kerusi yang kalian duduki cukup selesa dan empuk , dijamin akan betah berlama - lama membaca dengan kedudukan ini . 

7. Pembuka Tutup Mangkuk Tandas
pembuka tutup mangkuk tandas

Dengan alat ini, orang tak lagi perlu bongkok jika ingin membuka tutup air. Cukup pijak pedalnya, maka tutup mangkuk tandas itu akan terbuka dengan sendirinya. Cik Siti rasa alatan ni sesuai untk tanda-tandas awam di seluruh Malaysia.

8. Tisu Tandas

tisu tandas

Alatan yang satu ini bukan tempat tisu tandas biasa , yakni boleh ditarik agar boleh lebih dekat lagi dengan si pengguna . Hal ini dilakukan agar orang lebih mudah menjangkaunya



5 ulasan:

  1. Makin malas la manusia sekarang ni kan.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah ada kemudahan kena la gunakan..hehe

      Padam
  2. Balasan
    1. penggemar novel mmg sesuai guna no 6 tu..

      Padam

Google+ Badge

Jom Ikut Blog Ini!

Follow by Email